Sociétié Industrielle Lesaffre (SIL) kiest het TMS (Transport Management System) van Generix Group om hun transportecosysteem te beheren

Geplaatst op 09 November 2021
Onderwerpen

Generix Group, een wereldwijde leverancier van collaboratieve SaaS software voor de Supply Chain, industrie en retail ecosystemen, kondigt aan dat het werd gekozen door Société Industrielle Lesaffre voor het beheer van haar ecosysteem voor inkomend en uitgaand transport in Frankrijk en voor de export (Afrika, Zuid-Amerika en Azië).

Société Industrielle Lesaffre (SIL), gevestigd in Marcq-en-Baroeul, in het noorden van Frankrijk, is een van de dochterondernemingen van Lesaffre, sinds meer dan een eeuw een belangrijke wereldspeler op het gebied van fermentatie, gevestigd op alle continenten. Lesaffre ontwerpt, produceert en levert innovatieve oplossingen voor broodbereiding, smaak & genot, gezondheid & welzijn en biotechnologie.

Société Industrielle Lesaffre (SIL) voert momenteel een ingrijpende transformatie van haar informatiesystemen uit om de prestaties van haar activiteiten te verbeteren. In deze context heeft de onderneming besloten een beheersoplossing te implementeren voor al haar transportactiviteiten: Generix TMS (Transport Management System). De oplossing zal zowel de upstream, d.w.z. het vervoer van grondstoffen naar de productielocatie, als de downstream, d.w.z. de routes naar de zeehavens en de eindafnemers, controleren, met een internationale multimodale dimensie (weg-, zee- en luchtvervoer). Bovendien heeft SIL de EDI-oplossing van de Generix Group gekozen voor het beheer van al haar gegevensuitwisselingen met haar opslagpartners.

Société Industrielle Lesaffre was op zoek naar een wendbare en sterk aanpasbare TMS-oplossing in SaaS, die een optimale gebruikerservaring garandeert. De gebruiksvriendelijkheid van de oplossing van de Generix Group, de aanpassingsmogelijkheden en het gemak waarmee ze kan worden aangepast, hebben aan deze uitdaging beantwoord. Bovendien zal de openheid van de oplossing, via de beschikbaarheid van talrijke API's, Société Industrielle Lesaffre in staat stellen te interfacen met alle oplossingen van derden die in haar vervoersactiviteit zullen worden gebruikt.
De oplossing zal vanaf januari 2022 in gebruik worden genomen.

"Wij zijn verheugd Société Industrielle Lesaffre te mogen verwelkomen in de gemeenschap van nieuwe gebruikers van onze TMS-oplossing. Naast de functionele geschiktheid van onze oplossingen voor hun behoeften, ben ik ervan overtuigd dat de relatie die onze gezamenlijke teams tijdens de fasen van het project hebben opgebouwd, de sleutel zal zijn tot ons gezamenlijk succes", voegt Philippe Seguin, Managing Director van Generix Group in Frankrijk, hieraan toe.

Caroline Mbu
Directeur Aankoop en Supply Chain
Société Industrielle Lesaffre (SIL)
"Dit is een essentieel project dat we samen met Generix Group opstarten. Ik ben ervan overtuigd dat de implementatie van deze TMS-oplossing ons in staat zal stellen de prestaties van onze operaties en dus de tevredenheid van onze klanten verder te verbeteren, doordat zij ons in staat stelt proactief te zijn in onze hele transportketen, van ontvangst tot verzending. Bovendien is de koppeling met ons hele ecosysteem (opslag, douane, leveranciers van grondstoffen, enz.), mogelijk door de oplossingen van Generix Group, essentieel voor het globale en efficiënte beheer dat nodig is om onze klantentevredenheid te verbeteren"