Raphaël Sanchez wordt benoemd tot voorzitter van Generix . Bekijk het persbericht

eInvoicing
January 26, 2022

Generix Group behaalt GS1 Factur-X certificering

Generix Group, een wereldwijde leverancier van collaboratieve SaaS software voor de Supply Chain, industrie en retail ecosystemen en al 25 jaar actief op de markt van e-invoicing, heeft de GS1 Factur-X certificering verkregen, uitgegeven door GS1 Frankrijk.

Persbericht

Met de GS1 Factur-X certificering is Generix Group een van de eerste 5 gecertificeerde E-Invoicing operatoren in Frankrijk. Factur-X wordt aanvaard op het portaal Chorus Pro en is een van de 3 standaarden voor elektronische facturen die door het DGFIP in Frankrijk zijn geselecteerd als onderdeel van de komende hervorming 2024-2026.

Factur-X is een nieuwe Frans-Duitse standaard voor gemengde elektronische facturen (PDF voor gebruikers en XML-gegevens voor geautomatiseerde verwerking). Het implementeert een van de 2 syntaxen van de Europese Semantische Norm EN 16931, gepubliceerd door de Europese Commissie op 16 oktober 2017 (UN-CEFACT CII). Het maakt een brede toepassing mogelijk dankzij verschillende gegevensprofielen: Minimum (18 gegevens), Basic WL (62 gegevens: kop en voet), Basic (Basic WL + 22 regelgegevens) en Extended (165 gegevens).

Factur-X voldoet zowel aan de eisen van de leveranciers als aan die van de klanten en past zich aan de technische beperkingen van de bedrijven aan. Dankzij de aanwezigheid van een A3 PDF-factuurafbeelding kunnen facturen snel worden opgesteld, waarmee wordt voldaan aan de verplichtingen van de Europese Richtlijn 2010-45-EU betreffende de leesbaarheid van facturen. De GS1-certificering werd verkregen na de integratie van meerdere reeksen factuurtesten op het Generix Invoice Services-platform gedurende meerdere weken. Voor elke Factur-X werd een certificeringsrapport opgesteld waarin de correcte analyse van de factuurgegevens, de matching van de gegevens, het genereren van het gestructureerde bestand en de validering van het A3 PDF-bestand werden gevalideerd.

“Het verkrijgen van de GS1 Factur-X-certificering voor onze groep is een verder bewijs van ons engagement voor de ontwikkeling van elektronische facturatie. Wij ondersteunen onze klanten nu al om hun factuuruitdagingen aan te gaan en te voldoen aan de voorschriften van de hervorming 2024-2026”

Christophe VIRY
Product Marketing Manager – Generix Group

Blader door meer persberichten

Klaar om de goederen- en gegevensstroom in uw supply chain te optimaliseren?

Werk samen met ons team om uw ideale supply chain softwarepakket samen te stellen en pas deze aan uw unieke bedrijfsbehoeften aan.