Raphaël Sanchez wordt benoemd tot voorzitter van Generix . Bekijk het persbericht

eInvoicing
June 3, 2021

Generix Group, eerste Franse e-invoicing leverancier gecertificeerd als “e-invoicing conforme oplossing” door de Europese Commissie

Generix Group, aanbieder van collaboratieve SaaS-oplossingen voor de supply chain, industrie en retail ecosystemen, kondigt aan dat het de eerste Franse e-invoicing leverancier is die gecertificeerd is als “e-invoicing conforme oplossing” door de Europese Commissie voor haar Generix Invoice Services oplossing.

Persbericht

Volgens een Billentis* rapport, blijft de wereldwijde markt van elektronische facturatie sterk groeien. De jaarlijkse groei zal variëren van 10 tot 56%, afhankelijk van het continent, en zal in 2025 18 miljard euro bedragen. Wereldwijd zijn er bijna 2.000 leveranciers van e-invoicing, waarvan de helft in Europa. Tegelijkertijd blijkt uit het verslag dat het wijdverbreide gebruik van e-invoicing (B2G, B2B, B2C) af te rekenen heeft met een veelheid van praktijken, formaten, uitwisselingsprotocollen, regelgeving,… afhankelijk van de sector en het land.

Om de ontwikkeling van een eengemaakte digitale markt te bevorderen, heeft de Europese Commissie een aantal interoperabiliteitsnormen gepubliceerd, die in haar richtlijnen ter attentie van de lidstaten zijn opgenomen. Dit is de doelstelling van het door het INEA agentschap beheerde programma Connecting Europe Facility*, dat betrekking heet op verschillende gebieden, waaronder elektronische handtekeningen, e-invoicing, archivering,…

Sinds 2019 en met medefinanciering van de Commissie heeft Generix Group aanzienlijke investeringen gedaan om de nieuwe interoperabiliteitsnormen te integreren in haar aanbod van Generix Invoice Services: – Uniek gegevensmodel voor facturen (EN16931-1 :2017 standaard) – Uitwisselingssyntaxen voor facturen (normen ISO/IEC 19845 :2015 UBL 2.1 en UN/CEFACT CII) – Overdrachtsprotocol tussen systemen: eSENS profiel gebasieerd op EDIINT AS4 ebMSS3 OASIS norm – Aansluting op het Europese Peppol netwerk – Interoperabiliteit van elektronische bestanden – eIDAS verordening n°910/2014 betreffende vertrouwen en digitale identificatie.

Eind 2020 is Generix Group begonnen met een testcampagne voor de naleving, georganiseerd door de deskundigen van de Europese Commissie. Na deze geslaagde tests was Generix Group de eerste Franse leverancier die werd gecertificeerd, en een van de eerste Europese leveranciers.

____________

* « The e-Invoicing journey 2019-2025 », BILLENTIS, June 2019

** Het Connecting Europe Facility programma wordt beheerd door het Uitvoerend Agentschap voor Innovatie en Netwerken van de Europese Commissie (INEA). Het financiert oproepen tot het indienen van projecten om de verspreiding van normen en gestandaardiseerde technische onderdelen in de 28 lidstaten te bevorderen. Dit plan ondersteunt digitale interoperabiliteit op gebieden als digitale identificatie, archivering, elektronische facturatie, elektronische handtekening,… Voor meer informatie over het CEF en INEA programma, zie www.ec.europa.eu/inea/en

“Deze certificering biedt onze klanten de garantie dat hun facturen voldoen aan de nationale en Europese wettelijke verplichtingen. Bovendien vergemakkelijken deze innovaties de invoering van e-invoicing voor export- en intracommunautaire transacties, terwijl ze de kosten en implementatietijd verminderen. In Frankrijk blijft Generix Group deelnemen aan de door de DGFIP geleide workshops om de voorwaarden van de nieuwe belastinghervorming inzake elektronische facturatie vast te leggen. Wij bereiden ook de voorwaarden voor de certificatie van ons aanbod door de Franse belastingautoriteiten voor.”

Christophe Viry
Product Marketing Director voor de e-invoicing oplossingen – Generix Group

Blader door meer persberichten

Klaar om de goederen- en gegevensstroom in uw supply chain te optimaliseren?

Werk samen met ons team om uw ideale supply chain softwarepakket samen te stellen en pas deze aan uw unieke bedrijfsbehoeften aan.