Generix Group plaatst innovatie centraal in haar transformatie door Karim Hyatt te benoemen tot Chief Product & Innovation Officer in het uitvoerend comité

Geplaatst op 05 September 2023
Onderwerpen
Trends

Karim Hyatt treedt toe tot Generix Group, een leverancier van collaboratieve SaaS-oplossingen voor de supply chain- en handelsecosystemen, als Chief Product & Innovation Officer. Karim zal de leiding hebben over de afdeling Software Product & Innovation en zal toetreden tot het uitvoerend comité. In het kader van de uitvoering van het strategische plan Boost Together 2028 en de transformatie van de groep heeft hij de opdracht om het aanbod te laten evolueren door sterk te focussen op innovatie, met als ambitie om van Generix Group wereldwijd de leider te maken in de digitalisering van de supply chain.

Generix Group versnelt de uitvoering van haar strategische plan Boost Together 2028 en investeert in haar supply chain digitalisatie-oplossingen. Het bedrijf plaatst innovatie centraal in haar strategie om haar leiderschap te bevestigen op het gebied van het beheer van informatiestromen, zowel administratief als fysiek, voor haar ongeveer 6000 klanten wereldwijd.

Een van de prioriteiten voor Karim Hyatt is om het aanbod van het bedrijf te verbeteren met steeds meer gestandaardiseerde, 100% SaaS-producten die gemakkelijk kunnen worden geïntegreerd dankzij een uitgebreide catalogus van API's die zeer configureerbare oplossingen kunnen creëren. Om zijn missie te volbrengen, vertrouwt Karim op deskundige teams in Europa en Noord-Amerika en op een software-engineeringcentrum in Cluj, Roemenië. al deze teams zijn ondergebracht in een internationale organisatie, Software Product & Innovation, waarin nieuwe investeringen in tools en industrialisatie worden ingezet ten behoeve van de operationele excellentie van de entiteit en vooral van de producten van Generix Group.

Karim Hyatt's motto? De zakelijke behoeften van Generix Group's klanten zo vroeg mogelijk anticiperen, mede door optimaal gebruik te maken van beschikbare gegevens. Met een team van analisten en datawetenschappers, verzameld in het Datalab van Generix Group, zal Generix de beste mogelijkheden voor gegevensanalyse combineren met de kracht van machine learning (ML) en kunstmatige intelligentie (AI).

De nieuwe oplossing Ressource Management System (RMS) voor de planning en optimalisatie van magazijnresources, aangekondigd in april 2023, is het eerste voorbeeld van deze nieuwe generatie producten.

"Onze ambitie is om wereldleider te worden in softwareontwikkeling op het gebied van supply chain. In een omgeving waar directheid de nieuwe norm is, moeten we in staat zijn om de behoeften van onze klanten en markten te anticiperen en erop te reageren met innovatieve producten die concrete en snelle antwoorden bieden voor deze uitdagingen. Ik ben er trots op de drijvende kracht achter deze transformatie te zijn en deze nieuwe weg naar innovatie te openen door zeer presterende, veerkrachtige, schaalbare producten te ontwerpen en te blijven verbeteren met behulp van de nieuwste technologieën", aldus Karim Hyatt.

Karim Hyatt heeft meer dan 20 jaar ervaring in het transformeren van innovatieve IT-bedrijven. Hij heeft diverse technische, operationele en algemene managementfuncties bekleed bij toonaangevende internationale technologiebedrijven zoals Reuters, Cogneum, Emnos Analytics, Sierra Atlantic en Smiths Detection. Hij behaalde een Bachelor's of Science in Computer Studies aan de Universiteit van East London en is lid van het Institute of Directors (FIOD) in Londen.

karim_hyatt_generix

Toegang tot het document