Carrefour kiest voor de Supply Chain oplossing in SaaS van Generix Group voor al haar distributiecentra in Brazilië

Geplaatst op 21 September 2021
Onderwerpen
SaaS
Retail

Om haar concurrentiepositie als leider op de Braziliaanse markt te versterken, heeft Carrefour Brazilië gekozen voor de Generix Supply Chain oplossing in SaaS voor het beheer van haar magazijnen, die zal worden geïmplementeerd in alle distributiecentra van de Carrefour Group in het hele land.

Generix Group, een wereldwijde leverancier van collaboratieve SaaS software-oplossingen voor de industrie, logistiek en retail, kondigt de evolutie aan van de Warehouse Management oplossing (WMS) van Carrefour Group in Brazilië naar SaaS (Software as a Service).

Carrefour maakt al vele jaren gebruik van de Generix Group oplossingen in verschillende landen over de hele wereld. In de komende 10 maanden zal deze evolutie plaatsvinden in 12 distributiecentra van Carrefour, verspreid over heel Brazilië, waaronder het grootste in Brazilië en een van de grootste ter wereld, met meer dan 94.000 m².

In totaal zal meer dan 280.000 m² opslagruimte worden beheerd met de oplossing van Generix Group in SaaS.

Dit is een strategische beslissing voor de Carrefour Group, aangezien Brazilië de tweede grootste markt is na Frankrijk, hun land van oorsprong. Daarom is reeds gedacht aan verbeteringen, uitbreidingen en nieuwe functionaliteiten op korte/middellange termijn.

De evolutie in SaaS zal Carrefour helpen om een centraal beheersmodel te creëren voor het hele netwerk van distributiecentra. Met dit model wordt beoogd de dynamiek van de voortdurende verbetering in het kader van het logistiek netwerk veel flexibeler te maken. Deze standaardisatie zal de evolutie van de bestaande magazijnen of de opening van nieuwe magazijnen vergemakkelijken en de automatisering van de processen van elk distributiecentrum in het netwerk mogelijk maken.

De nieuwe functionaliteiten van de oplossing moeten een prestatieverhoging mogelijk maken door het gebruik van nieuwe algoritmen voor interleaving en slotting. Een ander groot voordeel van de oplossing is de module voor labour management, die veel gemakkelijker zal kunnen worden gemonitord.

Daarnaast omvat het project de implementatie van de Generix Datapower oplossing die zal zorgen voor een uitgebreid gebruik van Big Data en Data Analytics technologieën ten voordele van de activiteiten van Carrefour. Dit zorgt voor een betere beheersing van de operationele prestatie-indicatoren in real time.

“Ons partnerschap met Carrefour bestaat al lang en we zijn erg blij dat we de groep kunnen blijven ondersteunen in de marktevoluties door zeer schaalbare oplossingen te leveren die deze groei begeleiden, zoals WMS en Datapower. Deze belangrijke stap beantwoordt aan de wereldwijde strategie van Carrefour om te migreren naar de cloud”, aldus Julien Boisnet, Chief Sales Officer van Generix Group.

Marcelo Lopes
Supply Chain Director
Carrefour Brazilië
“De migratie van onze oplossingen naar SaaS opent de deuren van Carrefour Brazilië en de wereld voor de volledige digitalisering van de Supply Chain. Dit zal ons in staat stellen onze activiteiten te optimaliseren met de hoge flexibiliteit en schaalbaarheid van de WMS-oplossing van Generix Group, die ons wereldwijd al vele jaren ondersteunt. Bovendien is de uitbreiding naar nieuwe functionaliteiten, zoals bijvoorbeeld slotting en triangulatie in de nabije toekomst veel eenvoudiger”