Generix Group kondigt “Generix Collaborative Replenishment” aan, een SaaS-oplossing met uitstekende service voor bevoorrading

Geplaatst op 02 December 2019
Onderwerpen
B2B Collaboration

Generix Group, leverancier van collaboratieve SaaS-oplossingen voor het ecosyteem van de Supply Chain en Verkoop, kondigt de lancering aan van Generix Collaborative Replenishment, een nieuwe generatie SaaS-oplossingen voor het optimaliseren van het voorraadbeheer dankzij samenwerking.

De performantie van de bevoorrading, het startpunt voor de transformatie van de Supply Chain

Aangezien Supply Chain een echte concurrentiefactor is geworden voor bedrijven, waardoor zij de belofte aan hun klanten kunnen nakomen, draagt gezamenlijk supply chain management hier direct aan bij door tegelijk de service aan consumenten te verbeteren en de voorraadniveaus te verminderen.

« Om tegemoet te komen aan de consumenten die steeds meer veeleisend en vluchtiger zijn, ondersteunt de Supply Chain de strategie voor waardecreatie van bedrijven. Generix Collaborative Replenishment maakt het mogelijk om voorraadtekorten met 30% te verminderen. Dit is een strategisch voordeel als we weten dat het tekort aan voorraad de aanleiding is voor een aanzienlijk omzetverlies voor fabrikanten: meer dan 1,2 miljard euro in 2018 volgens de ERC-IRI barometer van het Franse handelsinstituut. »
Jean Charles DECONNINCK, Voorzitter Raad van Bestuur bij Generix Group.

Generix Collaborative Replenishment vindt het gedeelde voorraadbeheer opnieuw uit en stelt fabrikanten, retailers en 3PL’s in staat om alle gezamenlijke processen van de voorraad af te handelen: Shared Supply Management, Vendor Managed Inventory, pooling, multipick, multidrop, geavanceerde of externe voorraden, consolidatie- of massaficatiecentra, enz.

Een nieuwe generatie van de oplossing en tastbare voordelen te meten aan de hand van een reeks KPI’s.

Met Generix Collaborative Replenishment maakt de bevoorrading gebruik van de nieuwste technologische innovaties zoals cloud, mobiliteit, big data, analysetools, operationele robotisering en binnenkort artificiële intelligentie.

De oplossing biedt een nieuwe gebruikerservaring, gebaseerd op nauwkeurige indicatoren, die de productiviteit van de operatoren en de gemeten prestaties verbetert.

• Verbetering van de dienstverlening met 20% tot 30%,
  • Vermindering van de voorraadniveaus van 30% naar 50%,
  • Optimalisatie van laadcapaciteit van de vrachtwagens van 70% tot 98%,
  • Verlaging van de transportkosten met 10% tot 15%,
  • Groei van de omzet met 2% tot 3%,
  • Het voorkomen van overschotten en geschillen,
  • Ontwikkeling van een vertrouwensrelatie met de klant,
  • Verminderde ecologische voetafdruk,

Generix Collaborative Replenishment voldoet aan de nieuwe eisen van Customer Services, Demand Driven Leaders of Procurement. De service werd ontworpen in samenwerking met de Customer Advisory Board van Generix Group, die 8 fabrikanten uit de top 30 van de FMCG samenbrengt.

« Tijdens deze co-creatie fase deelden we onze gemeenschappelijke ambities met onze klanten: de prestaties verhogen, flexibel inspelen op de vraag van de consument, de productiviteit van onze leveranciers verbeteren en nieuwe concurrentievoordelen verwerven. » Christophe VIRY, Product Marketing Manager bij Generix Group

Vanaf nu is de Generix Collaborative Replenishment beschikbaar in SaaS binnen het Generix Supply Chain Hub platform. Deze dienst maakt gebruik van de wisselwerking met Generix EDI Services, Generix Supplier Portal, Generix Transport Management, Generix Warehouse Management en Generix Order Management.

Toegang tot het document