Generix Group versterkt haar engagement inzake interoperabiliteit door toe te treden tot de European E-Invoicing Service Providers Association

Geplaatst op 29 September 2021
Onderwerpen
eInvoicing

Generix Group, een wereldwijde leverancier van collaboratieve SaaS software voor de Supply Chain, industrie en retail ecosystemen, en al 25 jaar actief op de markt van de e-invoicing, is toegetreden tot de European E-Invoicing Service Providers Association nadat hun aanvraag werd goedgekeurd door het bestuur van EESPA.

Overal ter wereld maakt elektronische facturatie een sterke groei door, gedreven door wettelijke verplichtingen, de voordelen van digitalisering en de noodzaak om veerkrachtige processen in te voeren in de context van de gezondheidscrisis. De verbinding tussen kopers en verkopers, de heterogene beheerssystemen en de veelheid van e-invoicing aanbieders is echter niet zonder interoperabiliteitsproblemen.

Om deze uitdagingen het hoofd te bieden, zijn verschillende internationale instellingen – waaronder de Europese Commissie – bezig met de ontwikkeling en invoering van interoperabiliteitsnormen die de invoering van elektronische facturatie vergemakkelijken en versnellen. Ze werken samen met EESPA, een internationale vereniging die interoperabiliteit tussen operatoren samenbrengt en organiseert.

EESPA, dat in 2011 is opgericht, telt een honderdtal leden, waaronder e-invoicing operatoren en consultancybedrijven. De missie van de vereniging bestaat erin een interoperabel en contractueel ecosysteem tussen de dienstverleners tot stand te brengen, tussen te komen bij de politieke organisaties, deel te nemen aan de definitie van normen en de ontwikkeling van de elektronische facturatie te bevorderen.

Dankzij interoperabiliteit hoeven bedrijven niet langer aangesloten te zijn op verschillende oplossingen. Zij kiezen één enkele leverancier die zal zorgen voor de implementatie ervan in het netwerk van operatoren. Op die manier kunnen uitwisselingen sneller en goedkoper worden uitgevoerd en is de traceerbaarheid en het servicelevel van het begin tot het eind gewaarborgd.

“Als lid van de ‘Fédération Nationale de la Facture Electronique’ en GS1 interoperabiliteitscharters,zet Generix Group haar engagement verder voor de ontwikkeling van e-invoicing via technische en commerciële interoperabiliteit tussen de digitale dienstverleners. Wij zijn verheugd ons aan te sluiten bij EESPA, waarvan de interoperabiliteitsmodellen een referentie zijn op de markt”, zegt Christophe VIRY, Product Marketing Director bij Generix Group.

Toegang tot het document