Isover, de wereldleider in isolatie, heeft Generix Group gekozen om haar ecologische voetafdruk te verminderen terwijl de logistieke processen geoptimaliseerd worden

Geplaatst op 17 maart 2016
Onderwerpen

Parijs,14 maart 2016 – Om de transportactiviteit van het bedrijf te optimaliseren en milieuverplichtingen na te komen, heeft Isover, de wereldleider in isolatieoplossingen, gekozen voor de transport management oplossing (TMS) van Generix Group, uitgever van collaboratieve software.

Sinds een aantal jaren streeft Isover, wereldleider in thermische en akoestische isolatie en brandbeveiliging, naar een tweeledig doel: de kosten van het wegvervoer optimaliseren en de ecologische impact van bedrijfswagens verminderen. Deze dubbele strategie vormde een echte uitdaging omdat elk jaar meer dan 60.000 groepswagens naar de snelwegen rijden om producten te leveren aan retailers, industriëlen en bedrijven!

Om dit ambitieuze doel te bereiken rekening houdende met onze economische doelstellingen en onze milieuverplichtingen, waren we op zoek naar een echte multifunctionele oplossing. We wilden ons verouderde transport management systeem updaten, operationeel zijn bij de productie- en opslaglocaties van Isover, snelle verwerking en optimalisatie van routes voorstellen en de evolutie van ons aankoopbeleid voor transport ondersteunen,” zegt Philippe Cosseron, Supply Chain Director bij Saint Gobain (Isover, Placo, Weber).

ISOVER KOOS DE TRANSPORT MANAGEMENT OPLOSSING VAN GENERIX GROUP. EN WAAROM PRECIES?

OMDAT VOLGENS ISOVER  HET TRANSPORT MANAGEMENT SYSTEEM VAN GENERIX GROUP EEN EFFICIËNTE TOOL IS MET EEN ZEER KORTE LEERCURVE.

Na alle oplossingen op de markt te hebben bekeken, hebben we gekozen voor de Generix Group transport management oplossing omdat deze aan onze specificaties voldeed in termen van aanpasbaarheid, snelheid van uitvoering en optimalisatie. Naast het feit dat we onze leveringsverplichtingen voor alle klanten konden nakomen, was deze tool voor transportbeheer gemakkelijk te leren,” zegt Philippe Cosseron.

De oplossing werd in twee stappen ingezet om aanvullende modules op te nemen die waren aangepast aan de specifieke kenmerken van de logistieke activiteiten van Isover.

We zijn er trots op dat we door de wereldleider in isolatie zijn gekozen om de transportactiviteit van het bedrijf te optimaliseren.” Dit is een extra bewijs van ons vermogen om logistieke uitdagingen voor onze klanten aan te gaan, zowel op vlak van economie als het milieu,” besluit Isabelle Badoc, Supply Chain Offer Manager bij Generix Group.

Toegang tot het document