Ludovic Luzza benoemd tot General Manager van Generix Group North America

Geplaatst op 02 December 2021
Onderwerpen
Industrie

Generix Group, een wereldwijde leverancier van collaboratieve SaaS software voor de Supply Chain, industrie en retail ecosystemen, kondigt vandaag de benoeming aan van Ludovic Luzza als General Manager van Generix Group North America. Ludovic was voorheen Chief Financial Officer van de groep en zal nu verantwoordelijk zijn voor de versnelde ontwikkeling van de Noord-Amerikaanse entiteit van Generix Group.

In 2016 bevestigde Generix Group met de overname van Sologlobe haar wens om zich op de Noord-Amerikaanse markt te ontwikkelen en zo haar positie als internationale speler in de supply chain te versterken. Deze ambitie zal aanzienlijk worden versneld, zoals blijkt uit het onlangs aangekondigde strategisch plan "Boost together 2025". Het is in deze context dat Ludovic Luzza, voorheen Group Chief Financial Officer, is aangesteld.

Ludovic Luzza heeft het doel om de ontwikkeling van de Noord-Amerikaanse entiteit te versnellen dankzij zijn perfecte kennis van het ecosysteem van de onderneming, waardoor steeds meer synergieën tussen het hoofdkantoor en het filiaal tot stand kunnen worden gebracht. Dit zal gebaseerd zijn op het drieluik dat de kracht van Generix Group vertegenwoordigt:

• Menselijk kapitaal dankzij een team van deskundige medewerkers dat zal worden versterkt met nieuwe aanwervingen met multidisciplinaire profielen,
  • Klantenkapitaal door te steunen op een waardevolle geïnstalleerde basis van Noord-Amerikaanse klanten die in de komende maanden zullen profiteren van alle oplossingen van Generix Group buiten het SOLOCHAIN WMS (met name Supply Chain Execution, EDI en VMI-oplossingen),
  • Het bestaande partnerecosysteem van Generix Group in Noord-Amerika (met name met integrator-partners zoals LIDD). Deze partnerschappen worden duidelijk geïdentificeerd als groeifactoren voor het filiaal.

Ludovic Luzza is licentiaat in boekhouding en financiën en startte zijn loopbaan in 2002 in de retailsector, waarna hij van 2004 tot 2009 auditmanager was bij Mazars in Rijsel. Ludovic trad in 2009 in dienst bij Generix Group en leidde sindsdien een grondige transformatie van de financiële en administratieve organisatie, zodat deze de dagelijkse prestaties van de business units en de blootstelling van Generix Group op haar markten ondersteunt. Hij stond ook aan het hoofd van de overnameprojecten van de groep, met name dat van Sologlobe in 2016 in Noord-Amerika, tot zijn benoeming tot hoofd van het filiaal.

ludovic_luzza
Ludovic Luzza
General Manager
Generix Group North America