U IRIS heeft Generix Group gekozen als partner om hun bij te staan bij het opzetten van een dematerialisatieproces voor facturen

Geplaatst op 08 December 2022
Onderwerpen
eInvoicing

Generix Group, een wereldwijde leverancier van collaboratieve SaaS oplossingen voor het Supply Chain en Commerce ecosysteem en al meer dan 20 jaar actief op de e-invoicing markt, kondigt aan dat ze is geselecteerd als Dematerialisatie Platform Partner om U IRIS, de afdeling Informatiesystemen van Group U, te ondersteunen met de Generix Invoice Services oplossing. Dit nieuwe proces zal tegen juli 2024 betrekking hebben op alle inkomende en uitgaande facturen die door de groep worden verwerkt.

Système U is de vierde grootste voedingsdistributiegroep in Frankrijk. Het omvat de merken Hyper U, Super U, Marché U, U Express en Utile. Group U is een netwerk van onafhankelijke retailers die nationale en huismerkproducten verkopen in winkels die onder het merk U worden beheerd. Group U is aanwezig in Frankrijk, vertegenwoordigd door 73.000 werknemers en 1.700 verkooppunten, beheerd door vennoten en verspreid over het hele land.

In het kader van de komende uitvoering van de belastinghervorming van 2024-2026, die Franse bedrijven verplicht om facturen in elektronisch formaat te ontvangen en uit te reiken, heeft U IRIS haar project voor dematerialisatie van facturen toevertrouwd aan Generix Group. De ambitie van het project voor Group U is om alle facturen van het bedrijf te kunnen verwerken, d.w.z. ongeveer 12 miljoen facturen per jaar vanaf 2024 en tot 15 miljoen daarna.

Het project wordt in twee fasen uitgerold, de eerste voor transacties met de centrale inkoopkantoren en de tweede om de inkomende en uitgaande factuurstromen van de 1.700 verkooppunten te verwerken.
U IRIS was op zoek naar een consulting partner met een zeer aanpasbare oplossing die perfect beantwoordde aan al hun bedrijfsbehoeften. Het inzicht in de problematiek en de contextualisering van de oplossing door de teams van Generix Group hebben de projectteams van het bedrijf overtuigd om deze samenwerking aan te gaan.

“Ik ben erg blij dat Generix Group zich positioneert als betrouwbare partner voor de dematerialisatie van het facturatieproces van Système U. Het bedrijf staat inderdaad voor grote uitdagingen in verband met de komst van de belastinghervorming van 2024-2026. We hebben nauw samengewerkt met de teams van U IRIS om de meest geschikte adviezen en oplossing te bieden voor hun behoeften en bedrijfscontext” zegt Philippe Seguin, General Manager van Generix Group in Frankrijk.

Benoît Mousset
Project Director
U IRIS
“De uitvoering van de belastinghervorming 2024-2026 vormt voor ons een echte uitdaging, gezien het volume van de verwerkte facturen en de structuur van onze organisatie. Daarom waren wij op zoek naar een partner met sterke expertise in dematerialisatie, die zowel onze zakelijke uitdagingen kon integreren als ons een krachtige oplossing kon bieden die gemakkelijk op grote schaal kon worden ingezet. Dit is wat de teams van Generix Group ons konden aantonen tijdens het aanbestedingsproces dat wij hebben gevoerd. Wij zijn overtuigd van de sterke expertise van Generix Group om dit structureringsproject uit te voeren en te voldoen aan de vereisten van de nieuwe hervorming, en tegelijkertijd de verandering van de facturatieprocessen voor al onze stakeholders te vergemakkelijken.”
Benoît Mousset
Project Director