Logidis migreert zijn Generix WMS warehouse management oplossing naar SaaS Bekijk het persbericht

May 12, 2017

Volkswagen boekt vooruitgang in de distributie van reserveonderdelen met de lancering van PRO SERVICE, gebaseerd op het WMS van Generix Group

Persbericht

In de automobielindustrie is de distributie van reserveonderdelen een belangrijke activiteit die sterk groeit. Het kende een stijging van ongeveer 8% tussen 2014 en 2016. Het gebruik van verschillende softwaretools voor het beheer van de logistiek faciliteert niet alleen de activiteiten in dit complexe marktsegment, maar maakt het ook mogelijk voor productiebedrijven om onmiddellijk verantwoordelijkheid te nemen over deze belangrijke functie, die een grote invloed heeft op de visie op kwaliteit voor eindgebruikers.

Volkswagen heeft besloten andere bedrijven in de sector voor te blijven door een nieuwe strategie voor de distributie en verkoop van originele onderdelen te lanceren. Bekend als PRO SERVICE, vertrouwt dit project op het Generix Warehouse Management System (WMS) en de expertise van deze software uitgever in zowel de retail als de e-commerce.

Het Pro Service Project

De nieuwe PRO SERVICE-strategie van Volkswagen voor de marketing van originele reserveonderdelen is gebaseerd op een prioritair doel: “NUL fouten”. Om dit te bereiken, heeft het bedrijf kennis genomen van garagevereisten voor wendbaarheid en service. In de komende twee jaar is PRO SERVICE van plan om een netwerk van 41 magazijnen in heel Spanje te hebben, waarmee de 845.000 referenties voor voertuigen van Volkswagen Group binnen een periode van twee uur, afhankelijk van de route en met een doelstelling van maximaal vier leveringen per dag geleverd kunnen worden. PRO SERVICE is al van start gegaan met vier distributiecentra in Zaragoza, Lleida, Girona en Tarragona.

In 2017 worden vier andere PRO SERVICE-punten geopend in Barcelona, vijf in Madrid, nog vijf in het noorden van Spanje en vier andere in het oosten.

De mate waarin het autobedrijf op dit systeem rekent blijkt uit hun plannen om 400 professionals voor deze service in te zetten. Vijftien hiervan zijn ingenieurs die ondersteuning bieden voor reparatiewerkplaatsen.

Deze wijziging in het distributiemodel voor reserveonderdelen vereist uiteraard de steun van een ervaren technische partner om de uitdagingen van deze innovatieve strategie in de automobielsector het hoofd te bieden.

De rol van Generix

Volkswagen koos de WMS-oplossing van Generix vanwege de stevigheid en betrouwbaarheid van de software, zoals blijkt uit de huidige werking in meer dan 1.100 magazijnen in 30 landen.

De uitgebreide ervaring van Generix maakt het mogelijk om magazijnstromen te ontwikkelen die logistieke processen optimaliseren op basis van product en eindgebruiker.

De WMS-oplossing kan worden geïntegreerd in het ERP-systeem van een klant en biedt ook de snelle en veilige integratie van alle soorten bestellingen die worden beheerd door PRO SERVICE. Op deze manier heeft Volkswagen een real time bevestiging van zowel bestellingen en verkoop, als een overzicht van magazijnaanpassingen en een totaalbeeld van de voorraden. Op operationeel niveau heeft het WMS van Generix Group PRO SERVICE in staat gesteld om:

• Optimale logistieke processen te ontwerpen volgens de vereisten van elke bestelling, klant of onderdeel, zowel bij de receptie als bij het voorbereiden van bestellingen.
  • Een magazijn te ontwerpen met dynamic picking management en een geoptimaliseerde locatietoewijzing op basis van productrotatie en -grootte.
  • Automatisch de ordervoorbereiding te plannen volgens de flow (dringend, voorraadniveaus en distributiekanaal).
  • De servicekwaliteit te verhogen via interne controles door WMS tijdens de verschillende magazijnprocessen.
  • De betrouwbaarheid van de magazijnvoorraad te verhogen door roterende voorraden en continue telling tijdens de voorbereiding.

Voordelen voor VW:

• Controle van de hele supply chain.
  • Betere kwaliteitsgarantie voor de eindgebruiker.
  • Optimalisatie van magazijnruimte.
  • Optimalisatie van servicetijd.
  • Vermindering van voorraadtekorten.
  • Vereenvoudiging van het netwerk.

Bovendien is het mogelijk om via het systeem het onderdeel met het chassisnummer van het voertuig te identificeren en het zonder fouten te vervangen, zelfs wanneer dit wordt vervangen voor een meer geavanceerd technisch niveau indien dit niveau bestaat.

Blader door meer persberichten

Klaar om de goederen- en gegevensstroom in uw supply chain te optimaliseren?

Werk samen met ons team om uw ideale supply chain softwarepakket samen te stellen en pas deze aan uw unieke bedrijfsbehoeften aan.