Bergomi Interiors kiest voor Generix WMS om de logistieke diensten voor luxeklanten te verbeteren

Geplaatst op 17 mei 2022
Onderwerpen
Magazijn
Supply Chain

Bergomi Interiors, een toonaangevende internationale distributeur van luxemeubilair, investeert in de digitalisering van hun supply chain en implementeert het Warehouse Management Systeem (WMS) van Generix Group, een wereldwijde softwareleverancier van collaboratieve SaaS oplossingen voor de supply chain, industrie en retail om de logistieke diensten te versterken.

Bergomi Interiors, de "luxe" divisie van het historische Italiaanse bedrijf Bergomi 1944, is een van de belangrijkste retailers ter wereld van de meest prestigieuze merken van woninginrichting en accessoires voor de particuliere woonmarkt, horeca, zeevaart en luchtvaart. Bergomi Interiors, dat ten dienste staat van architecten, binnenhuisarchitecten en designstudio's, is een unieke partner van de luxe-industrie voor producten in de segmenten woonaccessoires, verlichting, textiel en horeca.

Bergomi biedt ook een reeks diensten van hoge kwaliteit om de meest veeleisende kopers tevreden te stellen, waaronder projectadvies (plattegrond, productselectie, budgetanalyse) en, vanuit logistiek oogpunt, levering op maat over de hele wereld, met levering aan boord en exclusieve verpakking. Voor klanten in de hotelsector biedt het bedrijf ook de 'Room in a Box'-service aan: alle aangekochte artikelen worden kamer voor kamer voorbereid en verpakt, klaar om onmiddellijk na ontvangst te worden klaargezet.

Met het ambitieuze doel om elke winkelervaring "uniek" te maken voor klanten - zoals uitgedrukt in de bedrijfsslogan "Make it unique" - en om de nummer één te worden in luxedistributie, heeft Bergomi Interiors besloten om de kwaliteit van zijn logistieke diensten verder te verbeteren door zich uit te rusten met Generix WMS in SaaS voor het beheer van zijn magazijn in Lissone, in de buurt van Milaan, Italië.

De oplossing van Generix zal de wendbaarheid, efficiëntie en productiviteit van het magazijn en het voorraadbeheer in real time verhogen, wat uiteindelijk zal zorgen voor een optimalisering van het servicelevel en dit volledig in overeenstemming zal brengen met zowel de kwaliteit van de producten die op de markt worden gebracht als de hoge normen die door de luxemarkt worden verwacht.

Het WMS zal worden geïntegreerd met het Generix Supply Chain Visibility Portal dat, door het verstrekken van realtime informatie over de voortgang van de orderpicking in het magazijn, de aftersales van Bergomi voor klanten en managers efficiënter zal maken en zal bijdragen tot de algemene verbetering van de klantenervaring.

"Ik ben bijzonder verheugd om Bergomi Interiors als nieuwe klant te mogen verwelkomen, juist vanwege de sector waarin het bedrijf actief is, de luxesector, die gekenmerkt wordt door zeer hoge kwaliteitsnormen. Deze nieuwe klant getuigt ook op de Italiaanse markt van de kwaliteit van ons WMS voor de logistiek in dit marktsegment, zoals onze groep al ruimschoots heeft bewezen in andere geografische gebieden. Het zal een eer zijn om aan de zijde van Bergomi Interiors te mogen staan om zijn klanten een uitstekende klantenervaring te garanderen," vertelt Loretta Chiantaretto, General Manager van Generix Group Italia.

Andrea Naboni
Sales Director
Bergomi Interiors
“Wij werken met meer dan 150 van de meest prestigieuze luxemerken ter wereld en wij zijn ons ervan bewust dat de aankoop van dit soort producten niet alleen een keuze is die wordt ingegeven door esthetische en prestigeoverwegingen, maar ook een economische investering. De beslissing om onze logistieke processen verder te digitaliseren, door ons uit te rusten met het WMS van Generix Group, kadert in ons streven om steeds maximale waarde te creëren voor onze klanten en partners, ook op het vlak van de diensten die wij aanbieden.
De flexibiliteit en schaalbaarheid van het SaaS-aanbod van Generix is ook zeer geschikt voor de evolutionaire dynamiek die ons bedrijf momenteel doormaakt en waarvan we verwachten dat ze ons bedrijf op korte tot middellange termijn zal onderscheiden."
Andrea Naboni
Sales Director