Logidis migreert zijn Generix WMS warehouse management oplossing naar SaaS Bekijk het persbericht

Magazijn
November 30, 2021

Conforama, een belangrijke speler op het gebied van woninginrichting en nummer 1 op het internet, start de transformatie van hun supply chain met Generix Group

Om de nieuwe uitdagingen van operationele uitmuntendheid en verbetering van de klantervaring aan te gaan, is de Conforama Groep bezig haar supply chain te transformeren. Dit project betreft al hun transportactiviteiten (TMS) en drie magazijnen (WMS), één in Polen en twee in Frankrijk, waaronder dat in Tournan en Brie, een van de grootste logistieke platformen in Europa met 180.000 m².

Persbericht

Generix Group ondersteunt Conforama sinds 2006 in haar supply chain activiteiten. De teams hebben een ambitieus transformatiepad naar de cloud uitgestippeld, waardoor Conforama vanaf april 2021 van deze migratie kan profiteren. Nieuwe bedrijfsprocessen staan ter beschikking van de teams van Conforama, waardoor zij onmiddellijk operationele winst kunnen boeken (bijvoorbeeld nieuwe transport- en bevoorradingsscenario’s of nieuwe management- en mobiliteitstools).

Dankzij een zeer goede kennis van de bedrijfsprocessen van Conforama konden de consultingteams van Generix Group de gemeenschappelijke processen van de 3 magazijnen zo snel in kaart brengen. Aldus werd een WMS “kernmodel” ontworpen, dat de implementatie vergemakkelijkt, terwijl rekening wordt gehouden met de specifieke kenmerken van elk van die systemen. De TMS-oplossing is uniek en gemeenschappelijk voor alle transportactiviteiten van de groep. Opnieuw profiteren gebruikers van de kracht van het SaaS-model van Generix Group. Deze nieuwe toepassingsdiensten vervolledigen de diensten die reeds bij Conforama werden geïmplementeerd dankzij het Generix Supply Chain Hub platform: elektronische facturatie en EDI-diensten.

“Ondanks de gezondheidscontext waarmee we sinds begin 2020 te maken hebben, hebben onze teams optimaal samengewerkt en een ambitieus en pragmatisch traject uitgestippeld voor de transformatie van onze supply chain activiteiten naar SaaS. De eerste resultaten bevestigen onze keuze voor Generix Group als strategische partner om tegemoet te komen aan de huidige en toekomstige behoeften van de supply chain van Conforama,”

François-Xavier Forestier
Supply Chain Director – Conforama

“Ons Generix Supply Chain Hub SaaS platform heeft Conforama in staat gesteld de transformatie van hun magazijn- en transportactiviteiten te versnellen en tegelijkertijd de risico’s te minimaliseren. Al in juni hebben we een magazijn in productie genomen, met een balans van on-site en remote support, zoals we het afgelopen jaar voor veel klanten hebben gedaan. Wij zijn ervan overtuigd dat onze nabijheid tot de teams van Conforama en de perfecte upstream-kennis van hun omgeving doorslaggevend zijn voor het welslagen van dit grote transformatieproject.”

Philippe Seguin
Managing Director – Generix Group Frankrijk

Blader door meer persberichten

Klaar om de goederen- en gegevensstroom in uw supply chain te optimaliseren?

Werk samen met ons team om uw ideale supply chain softwarepakket samen te stellen en pas deze aan uw unieke bedrijfsbehoeften aan.