De portugese IT- en elektronicadistributeur JP Sá Couto gaat aan de slag met Generix WMS om de prestaties van hun Supply Chain te verbeteren

Geplaatst op 09 april 2021
Onderwerpen

Generix Group, een wereldwijde leverancier van collaboratieve Supply Chain oplossingen in SaaS voor de industrie en retail, is geselecteerd door JP Sá Couto, het grootste bedrijf van de jp.group, om hun Warehouse Management System (WMS) te implementeren en het digitaliseringsproces en de Supply Chain prestaties van de groep te ondersteunen. Het project is reeds gestart, zal naar verwachting negen maanden duren en zal JP Sá Couto in staat stellen hun logistieke operaties te optimaliseren.

JP Sá Couto, een Portugees bedrijf met een internationale aanwezigheid dat voornamelijk actief is in de ICT-sector, daagde Generix Group uit om een schaalbare, flexibele oplossing te vinden die zou beantwoorden aan de behoefte van optimalisatie van het magazijnbeheer. JP Sá Couto heeft een gevarieerde portefeuille van activiteiten op het gebied van distributie, onderwijs, IT-diensten en investeringen. De belangrijkste doelstelling van dit project is de verbetering van de prestaties van de Supply Chain door de implementatie van een WMS-systeem dat de logistieke activiteiten kan automatiseren.

Het implementatieproject: automatisering en samenwerking staan centraal

De implementatie van het WMS-project in SaaS zal naar verwachting negen maanden duren voordat het systeem volledig operationeel is. Deze oplossing zal JP Sá Couto in staat stellen om hun bestaande processen te automatiseren en efficiënter te controleren, zich bezig te houden met de automatisering en om weinig productieve taken af te schaffen, alsmede te integreren met partners en samen te werken met leveranciers. Bovendien zal de implementatie van de TradeXpress tool JP Sá Couto in staat stellen hun gegevens te integreren en te verbinden met de verschillende informatiesystemen van het bedrijf. De door Generix Group geleverde oplossing zal ook een aantal key performance indicators (KPI’s) omvatten die kunnen worden gebruikt om de belangrijkste processen op afstand en in real time te volgen.

“Tijdens een zeer onvoorspelbaar jaar werden bedrijven geconfronteerd met diepgaande veranderingen in hun werkwijzen, en dit had een impact op processen, verkoopkanalen en de hele waardeketen. Daarom zal 2021 een cruciaal jaar zijn om de transformatie te versnellen”, zegt Pedro Gordo, Supply Chain Business Manager bij Generix Group. “De uitdaging van JP Sá Couto toont niet alleen de veerkracht van onze Portugese markt aan, maar ook het belang van investeringen in informatietechnologieën, wat zich vertaalt in een hogere productiviteit. De implementatie van een Warehouse Management Systeem is bijzonder belangrijk om veranderingen in de waardeketen en de marktvraag het hoofd te bieden.”

“Technologie en de digitale transformatie van processen en operaties zijn van fundamenteel belang voor dit verbeteringsproces, en dat zijn ze het afgelopen jaar ook geweest. Het gebruik kunnen maken van een betrouwbare, complete en communicatieve Warehouse Management oplossing die snel geïmplementeerd kan worden, betekent een belangrijk voordeel voor ons project”, zegt Ivone Queiroz, Operations Director bij jp.di, Technology Distribution Business Unit of JP Sá Couto. “Na de opstart, en op korte termijn, is het doel een aanzienlijke verbetering van de algemene productiviteit, waarbij de operatoren zich meer concentreren op de controle en minder op de uitvoering. Op middellange en lange termijn verwachten zowel Generix Group als JP Sá Couto meer voordeel te halen uit de voortdurende verbetering van de bestaande logistieke processen, een voordeel dat wordt benut door de hoge flexibiliteit en functionele dekking van Generix WMS”

Toegang tot het document